خرید و فروش یو اس دی سی (USDC)

خرید و فروش USDC

USDC (یو اس دی سی) چیست؟

یو اس دی کوین (USDC) یک ارز دیجیتال است که دارای پشتوانه کامل از دارایی دلار آمریکا است. USDC یک ارز دلاری توکنی است، که دارای ارزش دلاری برابر ۱ است. ارزش USDC به نحوی طراحی شده است که ثابت باقی بماند، که این امر این ارز را به یک استیبل کوین (سکه پایدار) تبدیل کرده است.

استیبل کوین ها معمولاً توسط دارایی های ذخیره مثل دلار و یورو پشتیبانی می شوند تا به قیمت پایداری دست پیدا کنند. قیمت ثابت USDC در تضاد شدید با نوسانات قیمتی سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم است.

بر خلاف اسم این کوین، لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که USDC توسط دولت آمریکا ایجاد و پشتیبانی نشده است. یو اس دی کوین یک پروژه اوپن سورس است، بدین معنی که هر شخصی میتواند کدهای پروژه را ببیند و در آن مشارکت داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با USDC، نحوه کار آن، استفاده ها و نحوه خرید و فروش یو اس دی سی آشنا بشیم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال همراه باشید. 

شناخت USDC

USD Coin یک ارز دیجیتال است که به صورت کامل توسط دلار آمریکا یا دارایی های مشخص مانند اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده پشتیبانی میشود.شرکت حسابداری Grant Thornton بر این حساب های تفکیک شده نظارت می کند و گزارش های تأیید ماهانه را ارائه می دهد. 

ممکن است تعجب کنید که چگونه USDC پیوند ۱:۱ را با دلار ایالات متحده حفظ می کند. اگر معامله ای را برای خرید یک سکه USD با استفاده از ارز فیات آغاز کنید، آن ارز فیات به عنوان یک دلار آمریکا سپرده و ذخیره می شود و USDC جدید ایجاد می شود. اگر یک سکه USD را در ازای ارز فیات بفروشید، پس از بازگرداندن پول فیات به حساب بانکی شما، USDC “سوخته” می شود.

USDC با چندین بلاک چین سازگار است، از جمله:

  • اتریوم
  • الگوراند
  • سولانا
  • استالر
  • ترون

یو اس دی کوین توسط Centre مدیریت می شود، کنسرسیومی که توسط صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase و Circle، یک شرکت فناوری مالی، تأسیس شده است. هدف Centre تغییر چشم‌انداز مالی جهانی با اتصال هر شخص، بازار، خدمات مالی و ارز در سراسر جهان است.

مزایا و معایب یو اس دی کوین؟

مزایا:

  • نوسان قیمت پایین.
  • به طور کامل توسط دارایی های ذخیره تنظیم شده توسط ایالات. متحده پشتیبانی می شود.
  • می تواند به عنوان محافظ در برابر تورم استفاده شود.

معایب:

  • بدون افزایش قیمت.
  • ترکیب دارایی های ذخیره به طور کامل افشا و منتشر نشده است.
  • از تورم قیمت دلار آمریکا مصون نیست.

USDC کجاها استفاده میشه؟

به عنوان یک دارایی دیجیتال با ثبات قیمت، USD Coin را می توان به چندین روش استفاده کرد:

  • محافظت در برابر نوسانات: سرمایه گذارانی که در معرض ریسک سایر ارزهای دیجیتال قرار دارند، می توانند با خرید استراتژیک یک استیبل کوین مانند USDC، نوسانات پرتفوی خود را کاهش دهند. داشتن USDC در دوره‌های نوسانات قابل توجه بازار می‌تواند به تثبیت ارزش پرتفوی کمک کند.
  • قیمت گذاری بر حسب پول فیات: دارایی های دیجیتال فهرست شده در صرافی های ارز دیجیتال را می توان با استفاده از یک استیبل کوین مانند USDC به پول فیات قیمت گذاری کرد.
  • انتقال پول: USDC را می توان برای ارسال وجوه در سراسر مرزها استفاده کرد. گیرندگان می توانند USDC را بدون استفاده از حساب بانکی یا نگرانی در مورد نوسانات قیمت ذخیره کنند.
  • سرمایه گذاری در دلار آمریکا: سرمایه گذاران غیر آمریکایی که مایلند در دلار آمریکا سرمایه گذاری کنند، می توانند USDC را به سبد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خود اضافه کنند.
  • پوشش در برابر تورم: سرمایه گذاران غیر آمریکایی که نگران تورم پول محلی خود هستند، می توانند یک استیبل کوین مانند USDC داشته باشند تا از ارزش پول خود محافظت کنند.
  • تامین مالی جمعی جهانی (Crowdfunding): شرکت‌های نوپا و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند با درخواست ارز دیجیتال از سرمایه‌گذاران و اهداکنندگان در سراسر جهان پول جمع‌آوری کنند. جمع آوری وجوه در قالب یک استیبل کوین مانند USDC تضمین می کند که ارزش پول جمع آوری شده در طول زمان نوسان نمی کند.
  • اتصال بلاک چین: از آنجایی که USDC با چندین بلاک چین خودران سازگار است، استفاده از USDC می تواند راهی برای ادغام سیستم های پرداخت و برنامه های کاربردی در سراسر بلاک چین باشد.

چطوری یو اس دی کوین بخرم؟

خرید و فروش USDC

برای خرید USDC شما به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا بتونید خرید خودتون رو در قبال پرداخت پول (دلار، ریال و …) انجام بدید. صرافی های متنوع داخل و خارجی برای این موضوع وجود دارد. ولی به عنوان یک شخص تازه وارد، شما نیاز به یک صرافی دارید که روند خرید و فروش ساده ای داشته باشه که شما در ابتدای کار دچار سردرگمی نشید. اگر تا به حال در این خصوص به نتیجه نرسیده اید، در این مقاله لیستی از صرافی های معتبر خارجی گردآوری شده است.

  • صرافی کوین بیس Coinbase
  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی کوینکس Coinex
  • صرافی بایننس Binance

این صرافی ها بسیار شناخته شده بوده و در برخی از این ها میتونید نسبت به مباله جفت ارز مثلاً USDC/USDT نیز بپردازید. 

خرید یو اس دی سی از صرافی ایرانی ارز دیجیتال

لازم به توضیح است که در کنار این صرافی های خارجی، شما میتوانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل نوین ارز جهت خرید و فروش یو اس دی سی و سایر ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در نوین ارز شما بدون نیاز به داشتن کارتهای پرداخت خارجی مثل کردیت کارت و مستر کارت، خرید انجام میدهید. در این صرافی بدون محدودیت تحریم ها و پرداخت کارمزد می توانید خرید خود را انجام و مستقیماً ارز خریداری شده خود را در کیف پول خود دریافت کنید. 

تحریم های خارجی علیه ایران سبب شده است تا حساب های کاربری کاربران ایرانی همیشه در معرض تهدید بسته شدن و از بین رفتن سرمایه قرار داشته باشد. لذا با ثبت نام و انجام خرید از صرافی نوین ارز، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را کاهش خواهید داد. 

برای خرید یو اس دی سی (USDC)  کافیست تا داخل سایت ثبت نام و احراز هویت نمایید. در بخش خرید رمز ارزها، خرید یو اس دی سی را انتخاب نمایید. سپس مقدار یو اس دی سی که قصد خرید و سرمایه گذاری دارید، وارد نمایید. 

بعد از انجام تراکنش و پرداخت معادل ریالی آن، شما مالک معادل USDC خواهید بود. 

یو اس دی سی رو کجا نگه داریم؟

برخی از صرافی ها دارای ولت داخلی بوده و شما میتونید بعد از خرید USDC یا هر ارز دیجیتال دیگری، داخل این ولت یا کیف پول نگه داری کنید. از طرفی در بیشتر مواقع توصیه میشه تا از نگهداری رمزارزهای خود در این کیف پول ها، با توجه به اتصال به اینترنت و احتمال حمله هکرها استفاده نشه. به این کیف پول ها اصطلاحاً کیف پول گرم یا Hot Wallet گفته میشه.

مضاف بر این شما میتونید تتر خود را به روش های دیگری، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین نگه داری کنید. این روش ها شامل:

  • کیف پول های سخت افزاری: یک وسیله سخت افزاری که رمزهای شخصی دارایی های شما را نگه داری میکند، و به شما اجازه تعامل با کیف پول بدون نیاز به آشکارسازی داده ها را می دهد. ترزور و لجر نمونه هایی از این کیف پول سخت افزاری هستند که از یو اس دی سی هم پشتیبانی میکنند. 
  • نگه دارنده های آفلاین:  که به عنوان کیف پول سرد هم شناخته میشود، یک روش امن برای نگه داری از رمزارزهای شماست، که از طریق اینترنت قابل دسترسی نیست. شما میتوانید رمز ارز خود را بر روی کاغذ به کمک کیف پول کاغذی نگه داری کنید.
  • کیف پول های نرم افزاری: نرم افزاری کامپیوتری یا برنامه های دانلودی برای نگه داری دارایی های رمز ارزی شما وجود دارد. این نرم افزارها همچنین قابلیت دانلود و نصب روی گوشی شما را هم دارند. تراست ولت (TRUST WALLET) مثالی از کیف پول نرم افزاری هست، که شما میتونید پس از خرید رمزارز، رمز ارز خریداری شده را داخل آن نگه داری کنید. 
  • صرافی های رمز ارزی: برخی از صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی امکان نگه داری رمز ارز پس از خرید را در اختیار کاربران خود قرار میدهند. 

آیا سرمایه گذاری در USD کوین ریسک دارد؟

خرید و فروش USDC

کوین USD، به عنوان یک ارز دیجیتال، به طور کلی به عنوان یک سرمایه گذاری پرخطر در نظر گرفته می شود. در حالی که استیبل کوین‌هایی مانند USDC دارای نوسانات قیمتی کمتری نسبت به سایر ارزهای رمزپایه هستند، استیبل کوین‌ها ممکن است توسط سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مورد بررسی دقیق‌تری قرار بگیرند. سرمایه گذاران باید قبل از خرید USDC خطرات را بدانند.  

آیا میشه کمتر از ۱ دلار USD خرید؟

شما می توانید کسری از سکه USD بخرید، درست همانطور که می توانید زیر ۱ دلار آمریکا به کمک سکه داشته باشید. شما می توانید حتی به مقدار ۰.۰۰۱ – برابر با یک دهم سنت – USD Coin خریداری کنید.

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی، ووچر پرفکت مانی و بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: خرید و فروش اتریوم!

اشتراک گذاری: