خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین 

بیت کوین (BTC)  در سال های اخیر شاهد رشد چشم گیری بوده است که سبب افزایش تمایل به خرید و فروش آن شده است. در ماه می ۲۰۱۶ قیمت ۱ عدد بیت کوین برابر با ۵۰۰ دلار بوده است. این در حالی است که بیت کوین در می ۲۰۲۲، به حدود ۳۰ هزار دلار رسیده است. این رشد یعنی در حدود ۶۰۰۰ درصد!

بعضی از تحلیل گران بر این باور هستند که قیمت بیت کوین می توانند حتی رشد بیشتری را تجربه کند، چرا که کریپتوکارنسی ها و تکنولوژی بلاک چین به مرور زمان بخش بیشتری از زندگی روزانه مردم را تشکیل میدهد. با این حال خرید بیت کوین همیشه دارای ریسک قابل توجه ای بوده است. در گذر سال ها، بیت کوین در بعضی از مواقع شاهد کاهش قیمت شدید نیز بوده است.

در سال ۲۰۱۷ بعد از این که بیت کوین به قیمت ۲۰ هزار دلار رسید، قیمت بیت کوین ناگهان به ۳.۱۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۸ ریزش کرد.

امروزه بیت کوین به یک دارایی به شدت متزلزل تبدیل شده است، و اتفاقاتی همچون یک توییت ساده از ایلان ماسک، در موقعی که حال حوصله نداره، میتونه قیمتش رو دستخوش تغییر کنه. اگر شما قصد خرید بیت کوین رو دارید، متخصصین به شما توصیه میکنند تا درصد کوچکی از کل دارایی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کنید.

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه خرید بیت کوین آشنا بشیم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال همراه باشید. 

بیت کوین چیست و چگونه کار میکنه؟

بیت کوین یک پول دیجیتال غیر متمرکز است، که بدون نظارت بانک ها و دولت ها کار می کند. بیت کوین در اصل اولین کریپتوکارنسی جهان است که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده است.

به زبان پدیدآورنده آن، ساتوشی ناکاماتو، بیت کوین ایجاد شده است تا اجازه دهد “پرداخت های آنلاین به صورت مستقیم بدون نیاز به موسسات مالی صورت پذیرد”.

امروزه کل بازار ارزهای دیجیتال در حدود ۱.۳ تریلیارد دلار ارزش داره، که سهم بیت کوین در حدود ۴۵ درصد از این بازار است.

با این که در ابتدا بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت معرفی شد، بعدها به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری نیز مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر دارندگان بیت کوین (BTC)، این کریپتوکارنسی را به عنوان نگهدارنده دارایی در نظر گرفته و به آن “طلای دیجیتال” می گویند.

تراکنش های بیت کوین توسط مکانیزم اجماع اثبات کار (proof-of-work consensus mechanism) ماینر های کریپتو تایید می شوند. این روند معمولاً در حدود ۱۰ دقیقه زمان میبرد. این زمان خیلی کندتر از مدت زمانی است که کریپتوکارنسی های رقیب نیاز دارند. 

در حال حاضر، بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در بعضی از فروشگاه های آنلاین و بازارها، مثل آمازون، مستر کارت و والمارت مورد قبول قرار گرفته است. 

چطوری بیت کوین رو از یک صرافی ارز دیجیتال بخرم؟

خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین شما به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا بتونید خرید خودتون رو در قبال پرداخت پول (دلار، ریال و …) انجام بدید. صرافی های متنوع داخل و خارجی برای این موضوع وجود دارد. ولی به عنوان یک شخص تازه وارد، شما نیاز به یک صرافی دارید که روند خرید و فروش ساده ای داشته باشه که شما در ابتدای کار دچار سردرگمی نشید. اگر تا به حال در این خصوص به نتیجه نرسیده اید، در این مقاله لیستی از صرافی های معتبر خارجی گردآوری شده است.

  • صرافی کوین بیس Coinbase
  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی کوینکس Coinex
  • صرافی بایننس Binance

این صرافی ها بسیار شناخته شده بوده و در برخی از این ها میتونید نسبت به مباله جفت ارز مثلاً خرید بیت کوین از طریق تتر Tether (USDT)، اقدام نمایید. در صورت خرید BTC/USDT، بیت کوین به تتر، که یک استیبل کوین (سکه پایدار)، که قیمتش معادل یک دلار می باشد، قابل تبدیل است. 

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی ارز دیجیتال

لازم به توضیح است که در کنار این صرافی های خارجی، شما میتوانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل نوین ارز جهت خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در نوین ارز شما بدون نیاز به داشتن کارتهای پرداخت خارجی مثل کردیت کارت و مستر کارت، خرید انجام میدهید. در این صرافی بدون محدودیت تحریم ها و پرداخت کارمزد می توانید خرید خود را انجام و مستقیماً ارز خریداری شده خود را در کیف پول خود دریافت کنید. 

تحریم های خارجی علیه ایران سبب شده است تا حساب های کاربری کاربران ایرانی همیشه در معرض تهدید بسته شدن و از بین رفتن سرمایه قرار داشته باشد. لذا با ثبت نام و انجام خرید از صرافی نوین ارز، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را کاهش خواهید داد. 

برای خرید BTC (بیت کوین) کافیست تا داخل سایت ثبت نام و احراز هویت نمایید. در بخش خرید رمز ارزها، خرید بیت کوین را انتخاب نمایید. سپس مقدار بیت کوینی که که قصد خرید و سرمایه گذاری دارید، وارد نمایید. 

بعد از انجام تراکنش و پرداخت معادل ریالی آن، معمولاً  شما مالک کسری از بیت کوین خواهید شد. چرا که خرید یک عدد بیت کوین در حال حاضر سرمایه زیادی رو طلب میکنه. اگر قیمت بیت کوین به طور مثال در حال حاضر ۳۰ هزار دلار باشد، شما به طور مثال با قیمت الان چیزی در حدود ۱ میلیارد تومان نیاز دارید تا فقط صاحب یک بیت کوین بشوید. حال اگر مبلغ کمتری، مثلاً ۱۰۰۰ دلار معادل ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنید، شما صاحب درصدی از یک بیت کوین که در حدود ۰.۰۳۳ BTC می باشد، خواهید شد. 

بیت کوین رو کجا نگه داریم؟

برخی از صرافی ها دارای ولت داخلی بوده و شما میتونید بعد از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، داخل این ولت یا کیف پول نگه داری کنید. از طرفی در بیشتر مواقع توصیه میشه تا از نگهداری رمزارزهای خود در این کیف پول ها، با توجه به اتصال به اینترنت و احتمال حمله هکرها استفاده نشه. به این کیف پول ها اصطلاحاً کیف پول گرم یا Hot Wallet گفته میشه.

مضاف بر این شما میتونید بیت کوین خود را به روش های دیگری، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین نگه داری کنید. این روش ها شامل:

  • کیف پول های سخت افزاری: یک وسیله سخت افزاری که رمزهای شخصی دارایی های شما را نگه داری میکند، و به شما اجازه تعامل با کیف پول بدون نیاز به آشکارسازی داده ها را می دهد. ترزور و لجر نمونه هایی از این کیف پول سخت افزاری هستند که از بیت کوین هم پشتیبانی میکنند. 
  • نگه دارنده های آفلاین:  که به عنوان کیف پول سرد هم شناخته میشود، یک روش امن برای نگه داری از رمزارزهای شماست، که از طریق اینترنت قابل دسترسی نیست. شما میتوانید رمز ارز خود را بر روی کاغذ به کمک کیف پول کاغذی نگه داری کنید.
  • کیف پول های نرم افزاری: نرم افزاری کامپیوتری یا برنامه های دانلودی برای نگه داری دارایی های رمز ارزی شما وجود دارد. این نرم افزارها همچنین قابلیت دانلود و نصب روی گوشی شما را هم دارند. تراست ولت (TRUST WALLET) مثالی از کیف پول نرم افزاری هست، که شما میتونید پس از خرید رمزارز، رمز ارز خریداری شده را داخل آن نگه داری کنید. 
  • صرافی های رمز ارزی: برخی از صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی امکان نگه داری رمز ارز پس از خرید را در اختیار کاربران خود قرار میدهند. 

آیا تو بیت کوین سرمایه گذاری کنم؟

سرمایه گذاری در بیت کوین

وقتی قیمت بیت کوین سر به فلک میکشه، سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها، از جمله بیت کوین میتونه وسوسه انگیز باشه. با وجود اینکه سرمایه گذاری در این بازار می تواند به شدت سودآور باشد، شما باید به شدت هوشیار عمل بکنید. خرید رمزارزها، به شدت دارای نوسان بوده، به نحوی که متخصصین همیشه توصیه میکنند که تنها بخش سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید.

اگر شما به اطمینان نرسیدید که در بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا خیر، می توانید از مشاورین قابل اطمینان اقتصادی کمک بگیرید. آنها با یک استراتژی سرمایه گذاری در این خصوص داشته باشید، کمک بگیرید. 

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال، گیفت کارت. همچنین پرفکت مانی دلاری و خرید ووچر پرفکت مانی و ووچر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با بهترین قیمت ها. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال!

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

۲ دیدگاه‌ها