خرید و فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم

اتریوم 

احتمالاً شما تا به حال اسم اتریوم را بابت نقشی که در NFT ها داشته است شنیده اید. یا شاید به علت جایگاهی که به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب جهان دارد، با آن آشنا باشید. برخی نیز به علت روند افزایشی اخیرش از این ارز دیجیتال شناخت پیدا کرده اند.

به هر نحوی که با اتریوم آشنا شدید، این ارز یکی از دو کریپتوکارنسی هایی است (در کنار بیت کوین) که متخصصین سرمایه گذاری به تازه واردان دنیای کریپتو توصیه میکنند تا به علت پایداری بیشتری که نسبت به سایر ارزهای ناشناخته تر در این بازار دارد، در آن سرمایه گذاری کنند. حال اگر به این نتیجه رسیده اید که ارز دیجیتال در سبد سرمایه گذاری شما جای دارد و با ریسک آن مشکلی ندارید، و آماده خرید آن هستید، این مقاله به شما کمک میکند.

در این مقاله قصد داریم تا با اتریوم و نحوه خرید و فروش اتریوم آن آشنا بشیم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال همراه باشید. 

اتریوم چیست؟

قبل از خرید هر کوین، بسیار مهم است تا متوجه شوید تا دقیقاً روی چه چیزی سرمایه گذاری میکنید. پیشینه رشد قیمتی اتریموم به خوبی پتانسیل این ارز را به نمایش می گذارد، ولی در کنار آن با بررسی نوآوری های شگفت انگیز اتریوم، کاربری این کوین بهتر قابل درک خواهد بود.

توسعه دهندگان میتوانند از بلاک چین اتریوم برای ساخت اپلیکیشن ها، که به اپلیکیشن های غیرمتمرکز معروف هستند (DApps) استفاده کنند. برای دسترسی به آن شبکه، توسعه دهندگان باید توکن اتریوم که همان ETH هست را خرید کنند. به طور مشابه، اگر کاربران هم بخواهند تا با یک اپلیکیشن غیرمتمرکز تعامل داشته باشند، نیاز به همین توکن دارند.

مثل بیت کوین، سرمایه گذران می توانند تا این ارز را به امید افزایش قیمت در بلند مدت، خرید و نگهداری کنند. ولی مثل سایر سرمایه گذاری ها در حوزه کریپتوکارنسی، قیمت اتر می تواند شاهد افزایش و کاهش های بسیاری، به خصوص در کوتاه مدت باشد. به همین دلیل است که متخصصین سرمایه گذاری توصیه می کنند تا نهایتاً ۵ درصد از کل سبد سرمایه گذاری خود، و به مقداری که در صورت سقوط و از دست رفتن برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، در این حوزه سرمایه گذاری کنید. 

ارزش اتریوم چقدر است؟

اتریوم در سال ۲۰۱۸ میلادی برای اولین بار عرضه شد، و در سال ۲۰۲۱ چندین بار به سقف قیمتی خود رسید و در نوامبر گذشته به بالای ۴۸۰۰ دلار رسید. قیمت اتریوم در سال گذشته بین ۱۰۰۰ تا ۴۸۰۰ دلار در نوسان بوده است. با وجود کاهش قیمت شدید اخیر اتریوم، کماکان از محدود ۱۰۰۰ دلار در سال گذشته پایین تر نیامده است.

مثل همه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم دارای نوسانات زیادی است. نوسانات قیمت در سرمایه گذاری روی تمامی ارزهای دیجیتال باید ملاک عمل قرار گیرد. اگر نوسانات قیمت در کوتاه مدت شما را اذیت میکند، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را به کلی فراموش کنید. 

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اتریوم مثل سایر ارزهای دیجیتال، ارزش دارد، چون مردم فکر میکنند که ارزشمند است. قیمتش به هیچ دارایی و ارزی وابسته نیست، پس قیمتش مستعد نوسانات شدید ناشی از عواملی همچون توجه رسانه ها، یا اعمال قوانین در حوزه کریپتو است. 

چطوری اتریوم بخرم؟

خرید اتریوم

برای خرید اتریوم شما به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا بتونید خرید خودتون رو در قبال پرداخت پول (دلار، ریال و …) انجام بدید. صرافی های متنوع داخل و خارجی برای این موضوع وجود دارد. ولی به عنوان یک شخص تازه وارد، شما نیاز به یک صرافی دارید که روند خرید و فروش ساده ای داشته باشه که شما در ابتدای کار دچار سردرگمی نشید. اگر تا به حال در این خصوص به نتیجه نرسیده اید، در این مقاله لیستی از صرافی های معتبر خارجی گردآوری شده است.

  • صرافی کوین بیس Coinbase
  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی کوینکس Coinex
  • صرافی بایننس Binance

این صرافی ها بسیار شناخته شده بوده و در برخی از این ها میتونید نسبت به مباله جفت ارز مثلاً ETH/USDT نیز بپردازید. 

خرید اتریوم از صرافی ایرانی ارز دیجیتال

لازم به توضیح است که در کنار این صرافی های خارجی، شما میتوانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل نوین ارز جهت خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در نوین ارز شما بدون نیاز به داشتن کارتهای پرداخت خارجی مثل کردیت کارت و مستر کارت، خرید انجام میدهید. در این صرافی بدون محدودیت تحریم ها و پرداخت کارمزد می توانید خرید خود را انجام و مستقیماً ارز خریداری شده خود را در کیف پول خود دریافت کنید. 

تحریم های خارجی علیه ایران سبب شده است تا حساب های کاربری کاربران ایرانی همیشه در معرض تهدید بسته شدن و از بین رفتن سرمایه قرار داشته باشد. لذا با ثبت نام و انجام خرید از صرافی نوین ارز، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را کاهش خواهید داد. 

برای خرید اتریوم (ETH)  کافیست تا داخل سایت ثبت نام و احراز هویت نمایید. در بخش خرید رمز ارزها، خرید اتریوم را انتخاب نمایید. سپس مقدار اتریوم که قصد خرید و سرمایه گذاری دارید، وارد نمایید. 

بعد از انجام تراکنش و پرداخت معادل ریالی آن، شما مالک معادل اتریوم خواهید بود. 

اتریوم رو کجا نگه داریم؟

برخی از صرافی ها دارای ولت داخلی بوده و شما میتونید بعد از خرید اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری، داخل این ولت یا کیف پول نگه داری کنید. از طرفی در بیشتر مواقع توصیه میشه تا از نگهداری رمزارزهای خود در این کیف پول ها، با توجه به اتصال به اینترنت و احتمال حمله هکرها استفاده نشه. به این کیف پول ها اصطلاحاً کیف پول گرم یا Hot Wallet گفته میشه.

مضاف بر این شما میتونید تتر خود را به روش های دیگری، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین نگه داری کنید. این روش ها شامل:

  • کیف پول های سخت افزاری: یک وسیله سخت افزاری که رمزهای شخصی دارایی های شما را نگه داری میکند، و به شما اجازه تعامل با کیف پول بدون نیاز به آشکارسازی داده ها را می دهد. ترزور و لجر نمونه هایی از این کیف پول سخت افزاری هستند که از تتر هم پشتیبانی میکنند. 
  • نگه دارنده های آفلاین:  که به عنوان کیف پول سرد هم شناخته میشود، یک روش امن برای نگه داری از رمزارزهای شماست، که از طریق اینترنت قابل دسترسی نیست. شما میتوانید رمز ارز خود را بر روی کاغذ به کمک کیف پول کاغذی نگه داری کنید.
  • کیف پول های نرم افزاری: نرم افزاری کامپیوتری یا برنامه های دانلودی برای نگه داری دارایی های رمز ارزی شما وجود دارد. این نرم افزارها همچنین قابلیت دانلود و نصب روی گوشی شما را هم دارند. تراست ولت (TRUST WALLET) مثالی از کیف پول نرم افزاری هست، که شما میتونید پس از خرید رمزارز، رمز ارز خریداری شده را داخل آن نگه داری کنید. 
  • صرافی های رمز ارزی: برخی از صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی امکان نگه داری رمز ارز پس از خرید را در اختیار کاربران خود قرار میدهند. 

آیا اتریوم برای سرمایه گذاری خوبه؟

ایا در اتریوم سرمایه گذاری کنم
 

دنیای رمز ارز دارای نوسانات زیاد و پیچیدگی های زیادی است. قبل از ورود به این بازار شما باید اطمینان داشته باشید که تحمل لازم برای ریسک های این بازار را دارید. اگر تصمیم گرفتید که بازار رمزارزها برای شما مناسب است، بهتر است تا به توصیه متخصصین این بازار، از خرید دو رمز ارز اتریوم و بیت کوین شروع کنید. 

اطمینان پیدا کنید که کمتر از ۵% از سبد سرمایه گذاری خود را به این مسئله اختصاص بدید. با اینکه متخصصین خرید اتریوم و بیت کوین را در بازار ارزها پیشنهاد میکنند اما هیچگاه این بدان معنی نیست که هیچ ریسکی همراه با سرمایه گذاری آن نیست. بازار رمزارزها یک بازار سرمایه گذاری نوپا به حساب می آید و داده های کافی برای بررسی روند طولانی مدت آن وچود ندارد.  

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی، ووچر پرفکت مانی و ووچر با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: خرید و فروش تتر!

اشتراک گذاری: