ریپل (Ripple) چیست؟ معرفی شبکه Ripple و بررسی ارز XRP

آشنایی با ریپل xrp صرافی نوین ارز

ریپل پروتکل پرداخت بر بستر بلاک چین می باشد. ریپل در دنیای بلاکچین یک سیستم پرداخت است و عملکردی شبیه سیستم سوئیفت دارد. در سراسر دنیا برای انتقال پول از آن استفاده می کنند. شبکه ریپل به تمامی واسطه های مالی و بانک ها بهترین خدمات را برای مبادلات ارزهای مختلف ارائه می دهد. شرکت ریپل (Ripple) در دنیای کریپتوکارنسی، محصولی به نام رمز ارز xrp دارد.

شبکه ریپل با انواع دیگر شبکه های بلاکچینی متفاوت است. در این مطلب در مورد شبکه ripple، چگونگی کارکرد آن و رمز ارز ایس آر پی (xrp) که یکی از محصولات ساخته شده این شرکت است، صحبت خواهیم کرد. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید. 

شبکه Ripple چیست؟

سوال خیلی از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال این است که ریپل چیست؟ در پاسخ باید گفت در واقع ریپل نام شرکتی در کشور آمریکا می باشد. شبکه این رمز ارز یا همان ارز دیجیتال xrp به صورت پروتکل متن باز برای انجام تراکنش های ارزان و سریع ساخته شده است.‌

سیستم پرداخت بیت کوین به شکل همتا به همتا بوده اما شبکه ریپل برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده و در آن انواع ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات با یکدیگر مبادله می‌شوند.

رمز ارز ویژه xrp مربوط به شبکه ریپل بوده که در این پلتفرم استفاده می شود و خیلی راحت می توان آن را با سایر ارزهای دیجیتال تعویض کرد.‌باید بدانید استفاده از شبکه ریپل مستقل از رمز ارز آن است، هم اکنون سرعت مبادله دارایی های جهانی در این شبکه به قدری بالا بوده که برای سیستم های پرداخت جهانی یک رقیب محسوب می شود.

آیا XRP همان ریپل است؟

آشنایی با ریپل xrp صرافی نوین ارز

تصور بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی این است که ریپل همان XRP است و هر دو یک‌ کاربرد را دارند؛ این تصور اشتباه بوده زیرا این شرکت انتفاعی بوده و XRP یک رمز ارز دیجیتالی می باشد و کاربرد آنها با همدیگر متفاوت است.

شبکه Ripple برای چه هدفی ساخته شده است؟

در واقع شرکت ریپل قصد دارد یک سیستم پرداخت مقرون به صرفه و سریع در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال و بانک‌ها باشد. هم اکنون شبکه ریپل به عنوان یک شبکه غیر متمرکز و فوق العاده امن یک روش پرداخت برای موسسات مالی و بانک‌ها محسوب می‌شود. به جای سیستم پرداخت‌های بین‌المللی، شبکه ریپل توانسته است ارتباطات مالی بین بانک‌ها را در سراسر نقاط دنیا میسر سازد.

برخلاف سایر شبکه‌های بلاکچینی، شبکه ریپل در تلاش است تا تبادلات موسسات مالی و بانک‌ها را با سرعت بیشتری به انجام برساند. امروزه برای پرداخت‌های بین‌المللی از شبکه ریپل استفاده شده که مزیت‌های فراوانی دارد. با این شبکه می توان در کمتر از چند دقیقه تراکنش های مالی را انجام داد، همچنین این مبادلات مالی در شبکه ریپل کمترین کارمزد را دارد‌.

موسسات مالی با استفاده از شبکه ریپل می‌توانند برای تمامی تراکنش‌های مالی از رمز ارز XRP استفاده کنند. در سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت حدود ۳ الی ۴ روز کاری برای انتقال وجه زمان نیاز است اما با شبکه ریپل می توان در چند ثانیه این تراکنش مالی را پرداخت کرد.

بررسی کامل ارز دیجیتال محبوب XRP

در شبکه ریپل برای انتقال دارایی‌ها از این توکن استفاده می‌شود. این رمزارز یک تکنولوژی فوق العاده سریع در بازار کریپتوکارنسی برای انجام معاملات مالی محسوب می‌شود. با کمک ارز دیجیتالی XRP می توان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را به یکدیگر تبدیل کرد.

در ژانویه ۲۰۱۳، مقدار ۱۰۰ میلیارد واحد از این رمز ارز دوست داشتنی وارد بازار کریپتو شد. ۲۰ درصد از ارز ریپل بین تمامی بنیانگذاران شبکه ریپل تقسیم شد، ۷۸ درصد از آن متعلق به بنیاد ریپل است؛ همچنین به صورت ایردراپ ۰.۲ درصد از ارز ریپل به عنوان پاداش توزیع شده است. در حال حاضر ۵۰,۷۹۶,۰۰۰,۰۰ واحد از این رمز ارز در گردش می باشد.

قیمت ریپل

آشنایی با ریپل xrp صرافی نوین ارز

قیمت این لحظه از توکن ریپل در زمان نگارش این مطلب حدود ۰.۵۶ دلار است. این توکن هم اکنون بیش از ۲۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده و در سال ۱۳۹۶ حداکثر قیمت آن ۳.۴ دلار بوده است. توکن XRP در مارکت کریپتو کارنسی به عنوان یک ارز دیجیتال قدیمی، توانایی اجرای تراکنش ها را با میزان کارمزد ۰.۰۰۰۲ دلار و سرعت بالا تسویه (۳-۵ ثانیه) دارد.

در کدام صرافی ها می توان به خرید ریپل پرداخت؟

ارز دیجیتالی XRP در بستر دو شبکه ریپل و BEP20 موجود است. برای خرید این ارز دیجیتال می توانید از صرافی های متمرکز هوبی، کوکوین، بایننس، کراکن، Gate.io، کوینکس و LBank   اقدام کرد.

در صرافی های ایرانی بیت پین، نوبیتکس، رمزینکس، اوکی اکسچنج، تبدیل و نوین ارز هم می توانید به راحتی ارز ریپل را خریداری کنید.‌

بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال XRP

برای نگهداری آن می توان از کیف پول های نرم افزاری همچون اتمیک والت و تراست ولت استفاده کرد. برای امنیت و نگهداری بهتر ارز دیجیتال موردنظر می توانید از کیف پول سخت افزاری لجر هم استفاده کنید. اما معتبرترین کیف پول ها برای هولد این ارز دیجیتال مث ولت (Math Wallet)، متامسک (Metamask)، لجر (Ledger)، ترزور (Trezor) و تراست ولت (Trust Wallet) است.

جمع بندی

ما تلاش کردیم به صورت کامل و جامع در این مقاله شبکه ریپل و رمز ارز آن را توضیح دهیم. در حقیقت توکن XRP با هدف کاهش هزینه انتقال، ایجاد امنیت و افزایش سرعت تراکنش ها در سال ۲۰۱۲ در بازار کریپتو عرضه شد.

ارز دیجیتال ریپل به عنوان یک رمز ارز متمرکز توسط شرکت ریپل واقع در سانسفرانسیسکو تحت کنترل است. یکی از شبکه های بلاکچینی پرحاشیه در دنیای زیبای کریپتو، شبکه ریپل می باشد.

مهم ترین مشتریان شبکه ریپل در حال حاضر موسسات مالی هستند، در طی چند سال اخیر به دلیل شکایت SEC از شرکت ریپل، برای این شرکت مشکلات متعددی ایجاد شد و در نهایت پرونده با پیروزی ریپل بعد از دوسال بسته شد و قدرتی دوباره گرفت؛ در حال حاضر نیز پروژه ای معتبر از دید بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال محسوب می شود‌.

 

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: همه چیز درباره دوج کوین و کاربرد آن از خرید و فروش تا آینده

, , , , , , ,
اشتراک گذاری: