انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال از پیچیدگی خاص خود برخوردار است. همانند سایر بازارهای مالی سرمایه گذاران در این عرصه نیاز دارند تا علاوه بر دانش نحوه نگهداری و خرید ارزهای دیجیتال، شناخت کافی از نحوه تحلیل بازار داشته باشند. در غیر این صورت با اتخاذ تصمیمات احساسی، خطر از دست دادن سرمایه و بروز ضررهای جبران ناپذیر، این اشخاص را تهدید خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا با انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال آشنا بشیم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال همراه باشید. 

انواع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال:

حال که با اهمیت تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید، نیاز هست که بدونید به طور کلی دو نوع اصلی تحلیل در این بازار وجود دارد.

  • تحلیل فاندامنتال (بنیادی) 
  • تحلیل تکنیکال. 

لازم به توضیح است که تحلیل های دیگری در این زمینه وجود دارد، مثل تحلیل های احساسی که شاخص معروف آن شاخص ترس و طمع بازار بوده، که البته استفاده از آن خیلی متداول نیست ولی از برخی از شاخص های آن برای پیش بینی روند بازار استفاده می شود.

تحلیل فاندامنتال (بنیادی):

تحلیل فاندامنتال

در این نوع تحلیل پارامترهای بنیادی مثل پارامترهای مالی و اقتصادی یک ارز دیجیتال مورد بررسی قرار میگیرد. در ارزهای دیجیتال، نقشه راه، اهداف عرضه ارز دیجیتال، سازمان ها و افراد مشارکت کننده، رقبا، گزارشات وایت پیپر، صرافی هایی که ارز مورد نظر را جهت خرید و فروش لیست کرده اند، می توانند از جمله پارامترهای تاثیر گذار در تحلیل فاندامنتال باشند.

این نوع تحلیل معمولاً برای پیش بینی روند رشد طولانی مدت یک ارز دیجیتال استفاده می شود و در کوتاه مدت نمی تواند روش مناسبی برای سرمایه گذاری به حساب آید. 

تحلیل تکنیکال:

تحلیل تکنیکال

در این روش، تحلیل گر با بررسی حجم معاملات و تاریخچه قیمت ها سعی بر تحلیل روند آتی ارز مورد نظر دارد. معمولاً با تحلیل نوسانات قیمت یک ارز در بازه های زمانی مختلف می توان الگوهای تغییر قیمت یکسانی را رصد کرد، و به کمک آن نوسانات آتی را پیش بینی نمود. البته این روش ها از قطعیت کامل برخوردار نیست و بالانس عرضه و تقاضا، اخبار های ناگهانی و همچنین رفتارهای احساسی معامله گران میتواند در این خصوص مقدم و تعیین کننده باشد. 

در واقع تحلیل تکنیکال رو می توان به یک پیش بینی هواشناسی تشبیه کرد که امکان دارد در هر لحظه دست خوش تغییرات شود و اشتباه از آب در بیاید. در اصل هیچ تحلیل گری نمیتواند به قطع در خصوص رفتار آتی یک ارز در آینده تضمین دهد و معمولاً چندین سناریو مختلف در این خصوص ارائه می دهد.  

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال، گیفت کارت، پرفکت مانی دلاری، بیت کوین و خرید ووچر پرفکت مانی و همچنین خرید و فروش ووچر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با بهترین قیمت ها. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: خرید پرفکت مانی و ووچر در اینستاگرام!

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

یک دیدگاه