نماد سایت نوین ارز | صرافی ارزهای دیجیتال

خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر در نوین ارز

تتر 

تتر (USDT) یک استیبل کوین (کوین پایدار) که دوستاران کریپتو چندین سال است از آن در ترید و خرید و فروش کریپتوکارنسی استفاده میکنند. 

USDT متناسب با دلار بوده و در تئوری نباید تحت تاثیر نوسانات بازاری قرار گیرد که سایر ارزهای دیجیتال، همچون بیت کوین را تحت تاثیر قرار میدهد.

در این مقاله قصد داریم تا با تتر و نحوه خرید و فروش آن آشنا بشیم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال همراه باشید. 

تتر، یک استیبل کوین

تتر با هدف ایجاد یک دارایی امن دیجیتال ایجاد شده است که ارزشی پایدار را حفظ نماید. این همان اصلی است که تتر را به یک استیبل کوین تبدیل می کند، و قیمتش را متناسب با قیمت دلار آمریکا نگه می دارد. هدف این است که تتر همیشه قیمتی ثابت و معادل یک دلار داشته باشد.

به گفته استیو بومبرا، مدیر ارشد عملیاتی بسیاری از توکن های جهان، ” ایده این است که ۱ تتر ، بدون توجه به وضعیت بازار، همیشه به مقدار ۱ دلار قابل معامله باشد.”

از رقبای تتر میتوان به کوین USD با نماد USDC، دای (DAI) و دلار پکس (USDP)، نام برد.

تریدر های کریپتو از تتر برای ایجاد لیکویدیتی پایدار و قابل اطمینان ترید سایر ارزهای دیجیتال بدون روبه رو شدن با ضرر یا سود های پیش بینی نشده، به علت تغییر قیمت های نوسانی استفاده میکنند. 

تتر دارای حجم معاملاتی ۲۴ ساعته ۸۹ میلیارد دلاری در زمان نگارش این مقاله است. این موضوع تتر را به نقدپذیر ترین ارز دیجیتال، حتی بالاتر از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تبدیل کرده است. تتر همچنین در میان لیست سه کریپتو برتر از نظر حجم بازار قرار دارد. 

تتر چطوری کار میکنه؟

وقتی که یک کاربر پول فیات (کاغذی) رو میفروشد تا تتر بخرد، در این زمان تتر توکن های متناظر با مبلغ واریز را صادر میکند. USDT ایجاد شده سپس میتواند ارسال، نگه داری یا مبادله شود.

در صورتی که کاربر ۱۰۰ دلار به خزانه تتر واریز کند، با نرخ برابری ۱به ۱، ۱۰۰ توکن تتر دریافت میکند. کوین های تتر زمانی که کاربر فروش تتر خود را جهت دریافت ارز فیات انجام میدهد، از چرخه حذف و نابود می شود.

تتر در بلاک چین همچون سایز ارزهای دیجیتال جریان پیدا میکند. توکن های تتر در پلاک چین های مختلف، همچون بیت کوین، اتریوم (ETH) و ترون (TRX) وجود دارد. 

تاریخچه کوتاه از تتر:

ریشه تتر به حدود یک دهه قبل بر میگردد، زمانی که ویلت تصمیم گرفت تا یک ارز دیجیتال جدید بر پایه پروتکل بیت کوین ایجاد کند. ویلت ابتدا این ایده را در ساخت مستر کوین پیدا کرد و سپس یکی از اعضای اصلی این کوین به عنوان هم بنیانگذار تتر در سال ۲۰۱۴ این ارز را عرضه نمود.

استفاده از تتر به عنوان لیوکویدیتی از ژانویه ۲۰۱۵ و بعد از لیست شدن در صرافی بیت فینکس آغاز شد.

تلاطم های اخیر بازار، که قیمت TerraUSD، استیبل کوین دیگر بازار را تحت تاثیر قرار داد، و قیمت آن را به کمتر از ۰.۲۳ دلار رساند، سبب شد تا قیمت تتر هم به زیر یک دلار کاهش پیدا کند.

این کاهش قیمت سبب ایجاد ترس بین سرمایه گذاران شد، که اگر یک استیبل کوین امکان از دست دادن ارزش خود را داشته باشد، این اتقاق ممکن است تا برای سایر استیبل کوین ها نیز بی افتد. 

به گفته کاویتا گوبتا، پدیدآورنده و عمده سهام دار بلاک چین دلتا، “تتر دشوار است که مسیر ترا را بپیماید، چرا که حتی اگر تصمیم بگیرند ۳۰ تا ۵۰ درصد از پشتوانه خود را خارج کنند، شک عجیبی به بازار کریپتو و همچنین سایر بازارهای اقتصادی وارد می شود.”

چطوری تتری بخرم؟

برای خرید تتر شما به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا بتونید خرید خودتون رو در قبال پرداخت پول (دلار، ریال و …) انجام بدید. صرافی های متنوع داخل و خارجی برای این موضوع وجود دارد. ولی به عنوان یک شخص تازه وارد، شما نیاز به یک صرافی دارید که روند خرید و فروش ساده ای داشته باشه که شما در ابتدای کار دچار سردرگمی نشید. اگر تا به حال در این خصوص به نتیجه نرسیده اید، در این مقاله لیستی از صرافی های معتبر خارجی گردآوری شده است.

این صرافی ها بسیار شناخته شده بوده و در برخی از این ها میتونید نسبت به مباله جفت ارز مثلاً BTC/USDT نیز بپردازید. 

خرید تتر از صرافی ایرانی ارز دیجیتال

لازم به توضیح است که در کنار این صرافی های خارجی، شما میتوانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل نوین ارز جهت خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. در نوین ارز شما بدون نیاز به داشتن کارتهای پرداخت خارجی مثل کردیت کارت و مستر کارت، خرید انجام میدهید. در این صرافی بدون محدودیت تحریم ها و پرداخت کارمزد می توانید خرید خود را انجام و مستقیماً ارز خریداری شده خود را در کیف پول خود دریافت کنید. 

تحریم های خارجی علیه ایران سبب شده است تا حساب های کاربری کاربران ایرانی همیشه در معرض تهدید بسته شدن و از بین رفتن سرمایه قرار داشته باشد. لذا با ثبت نام و انجام خرید از صرافی نوین ارز، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را کاهش خواهید داد. 

برای خرید تتر (USDT)  کافیست تا داخل سایت ثبت نام و احراز هویت نمایید. در بخش خرید رمز ارزها، خرید تتر را انتخاب نمایید. سپس مقدار تتر که قصد خرید و سرمایه گذاری دارید، وارد نمایید. 

بعد از انجام تراکنش و پرداخت معادل ریالی آن، شما مالک معادل تتر خواهید بود. 

تتر رو کجا نگه داریم؟

برخی از صرافی ها دارای ولت داخلی بوده و شما میتونید بعد از خرید تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری، داخل این ولت یا کیف پول نگه داری کنید. از طرفی در بیشتر مواقع توصیه میشه تا از نگهداری رمزارزهای خود در این کیف پول ها، با توجه به اتصال به اینترنت و احتمال حمله هکرها استفاده نشه. به این کیف پول ها اصطلاحاً کیف پول گرم یا Hot Wallet گفته میشه.

مضاف بر این شما میتونید تتر خود را به روش های دیگری، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین نگه داری کنید. این روش ها شامل:

آیا تتر برای سرمایه گذاری خوبه؟

در بازارهای جهانی خرید تتر به عنوان سرمایه گذاری کار معقولی به نظر نمی رسد، چرا که قیمت تتر همیشه تقریباً ثابت و معادل یک دلار است. در ایران ولی مسئله متفاوت است. چرا که ارزش پول ملی در مقابل دلار در نوسان بوده و در نتیجه خرید تتر، ممکن است تا در صورت افزایش قیمت دلار سودآور باشد. شاید بهتر باشه بگوییم که تتر چه در ایران و چه در خارج از کشور به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش پول استفاده می شود.

همچنین تتر یک ابزاری برای انجام تجارت به روشی بسیار ساده تر از استفاده از بیت کوین است.

یک بیت کوین دارای نوسان قیمت روزانه است، و ممکن است قیمت امروز بیت کوین با فردا متفاوت باشد. این امر سبب میشود تا امکان قیمت گذاری بر روی کالا فقط بر پایه بیت کوین، برای شرکت ها امری دشوار و نشدنی باشد.

یکی از دلایل خوب برای خرید استیبل کوین تتر، زمانی است که شما میخواهید در بازار ارز دیجیتال پول داشته باشید ولی از نوسانات آن به دور باشید. 

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی، و ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: خرید و فروش بیت کوین!

خروج از نسخه موبایل